FANDOM

  • Tw3 Geralt of Rivia newest render.png

    Rivyalı Geralt

Takma Adlar
Ak Kurt

Gwynbleidd

Ak Kişi

Blaviken Kasabı

Fourhornlu Ravix

Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde (istediği ilk ismi)

Ak Saçlı

Unvanlar
Sör (Yaruga Köprüsü'ndeki Savaş'ta Kraliçe Meve tarafından)

Vitis Vinifera Madalyası Kazananı (Anna Henrietta tarafından)

Irk
Witcher
Cinsiyet
Erkek
Milliyet
Kaedwen (?)
Göz Rengi
Koyu (kitaplarda)

Koyu Altın (The Witcher oyunlarında)

Saç Rengi
Süt Beyazı
Meslek
Witcher

Sör

Üyelik
Kurt Okulu

Rivya soylusu (Teorik olarak)

Yetenekler
İnsanüstü yetenekler

Silahşörlük

Simya

İşaretler

AİLE
Aile:
Ciri (manevi kızı)
Ebeveynler:
Visenna (anne)

Korin (baba)

Eşler:

Vengerbergli Yennefer (sevgilisi ve hayatının aşkı)

Triss Merigold (aşığı, oyunlarda hayatının aşkı da olabilir.)

Essi Daven / Küçük Göz (Kaderin Kılıcı'nda aşığı)

Lytta Neyd (Kılıçların Mevsimi'ndeki aşığı)

Fringilla Vigo (Gölün Hanımı'ndaki aşığı)

Shani(The Witcher oyunlarındaki aşığı)

Eb722099daacc262c316be8d9298daaf.png

ayet 2 kötülük arasında seçim yapacaksam, hiç yapmamayı tercih ederim."

-Rivyalı Geralt , Son Dilek Kitabı'nda

Rivyalı Geralt , bir witcher ve Andrzej Sapkowski'nin The Witcher serisinin ana kahramanıdır. The Witcher, The Witcher 2: Assassins of Kings ve The Witcher 3: Wild Hunt video oyunları da dahil olmak üzere birçok yerde uyarlanmıştır. Tüm witcherlar gibi Geralt da kiralık bir canavar avcısıdır. İnsanüstü yeteneklere sahiptir ve usta bir kılıç kullanıcısıdır, Otların İmtihanı'nda Geralt , witcherlara yeteneklerini kazandıran mutajenlere olağandışı tahammülünü göstermiştir. Bunun sonucunda, deneysel mutajenler Geralt 'ın saçlarını beyazlaştırmış, ona diğer witcherlardan daha fazla hız, güç ve dayanıklılık kazandırmıştır.

Geralt , Kadim Dil'de "Beyaz Kurt" anlamına gelen Gwynbleidd olarak da bilinir. Bu takma adı ona Dryadlar vermiştir ve Blaviken Kasabası'ndaki talihsiz bir olaydan sonra da "Blaviken Kasabı" takma adını da almıştır. 

"Rivyalı" unvanına rağmen, Geralt şehrinden memnun değildir. Annesi Visenna tarafından, witcherlara bırakıldıktan sonra, Kaedwen'in kuzey bölgesinde bulunan Kaer Morhen'de witcherlar ile büyüyüp witcher olmuştur. Müşterilere daha güvenilir görünmesi için, buradaki witcherların ustası Vesemir tarafından kendilerine birer soyad seçmeleri önerildi. Geralt ilk tercih olarak "Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde "yi seçti, ancak bu seçim Vesemir tarafından aptalca bulunarak reddedildi. Bu nedenle adı "Geralt " olarak kaldı. "Rivyalı" daha pratik bir alternatifti ve Geralt , daha özgün görünmek için bir Rivya aksanı öğrendi. 

Daha sonra, Yaruga Köprüsü Savaşı'ndaki cesareti nedeniyle Lyria ve Rivya Kraliçesi Meve, Geralt' a "Rivyalı" resmi unvanını vererek onu şövalye ilan etti. 

Yaşam ÖyküsüEdit

Geralt komiks 1.jpg

Geralt

Geralt , Druid Visenna'nın ve muhtemelen Savaşçı Korin'in oğludur. Doğumundan kısa bir süre sonra, Geralt annesi tarafından Kaer Morhen kalesindeki Kurt Okulu'na götürüldü. Orada, Geralt witcher olarak eğitildi. Witcherlara yeteneklerini sağlamak için gereken birçok mutasyondan kurtuldu ve Otların İmtihanı'nı geçti. Geralt' ın yoğun eğitimi ve onun üzerinde gerçekleşen mutajenik deney, kendisine önemli derecede fazla güç, hız, dayanıklılık, direnç, iyileşme, duyular, hastalıklara ve zehirlere karşı bağışıklık ve acıya karşı direnç kazandırmıştır. 

Eğitimindeki başarısından dolayı Geralt , ek mutasyon deneyleri için seçildi. Bu mutasyonlardan tek sağ kurtulmuş witcher oldu ve beyaz tüyleri de bu mutasyonların etkisidir. Geralt , eğitimini tamamladıktan sonra, Roach isimli atıyla diyara girdi. "Roach" adı, Geralt 'ın tüm atlarına verdiği addır. Böylece de kiralık bir canavar avcısı oldu. 

Bir zaman sonra Geralt , Prenses Pavetta'nın ve kocası Duny'den, yaptığı hizmetlere ödül olarak onların henüz doğmamış çocuğunu istedi. Çocuk bir kız doğdu ve Geralt onu reddetti. Bundan sonra kader, kız çocuk Cirilla'nın ve Geralt 'ın yollarının üç kez kesişmesine neden oldu. Sonunda Geralt , büyükanne Kraliçe Calanthe'nin ölümünün ardından kız çocuğunu himayesi altına aldı ve daha sonra onu kendi kızı kadar çok sevecekti... 

KişilikEdit

Geralt 'ın karakteri oyuncunun seçimlerine bırakılmıştır, oysa oyuncu kişilik özelliklerinin çoğunu değiştiremez. Geralt etrafında ısmarlama ve kışkırtmalardan hoşlanmaz. Kötü ve kötü niyetliler için acımasız ve soğuk olabilir. Doğası gereği, yalnız ve acımasız bir çizgide ilerler, bu da onu kışkırtıldığında çok tehlikeli kılar. 

Çoğu zaman ilgisiz, alaycı ve tehditkar biri olabilir. Dandelion, onun dışa dönük soğuk doğasına rağmen, aslında sadık bir arkadaş, iyi mizahlı bir adam ve sağlam bir tavsiye verici olduğundan bahseder. Geralt , kitaplarda ve oyunlarda, Blavikenli Caldemeyn, Zoltan ve tabii ki Dandelion gibi Kuzey Diyarı'nda birçok dost edinmiştir. Ayrıca arkadaşlarına karşı çok koruyucu ve sadıktır, kendi için değerli olanlarla uzun bir arkadaşlık sürdürmeye hazırdır. Sevecen kişilere karşı da sevecen olabilir. 

Geralt 'ın video oyunlarında yoğun ve kasvetli olayları son derece ustalıkla çözdüğünü ve herkesin kılıç çekmeden önce evine dönmesini herşeyden çok istediği gösteriliyor. Diyardaki en az 97 yıllık tecrübesi, onu zalim ve üzücü bir insan yapıyor. Aptal olduğunu düşündüğü kişileri küçümseyip hakaret ediyor, arkadaşlarına karşı da sadık olarak gösteriliyor. 

The Witcher 2: Assassins of Kings oyununda, oyuncunun tercihine bağlı olarak Triss Merigold'u Nilfgaard'dan kurtarmak için Temerya'nın geleceğini tehlikeye atabilir. Dünyanın Kenarı öyküsünde de Scoia'tael'den Dandelion'ı bırakıp kendisini öldürmelerini talep ediyor. 

Geralt kitaplarda tıpkı bir insan gibi, sık sık pişman oluyor, bazen duygusal çöküntüye uğruyor. Hatta witcher olmayı bırakmayı bile istediği oluyor. 

Geralt 'ın kızıl saçlı kadınlara ve sihirbazları karşı bazı zayıf yanları var, seride bu yönlerin birçok örneği de var. 

MirasEdit

Tüm olaylar ve Geralt' dan sonra, yüzyıllar boyunca Geralt ile Ciri'nin hikayesi popüler bir destan hâline geldi. Bu hikayelerin başlıca kaynakları Dandelion'ın türküleri ve ozanın otobiyografisi Yarım Yüzyıl Şiiri'ydi. Ancak Dandelion, gerçeğin tamamını anlatmaktan hoşlanmazdı ve sonuç olarak, Geralt ve Ciri'nin maceralarının birçoğu basitleştirilmiş, çocuk hikayeleri de dahil olmak üzere geniş çapta yayılmıştı. 

Gelecekte uzun yıllar boyunca, Sihirbaz Nimue verch Wledyr ap Gwyn ve yardımcısı Condwiramurs Tilly, Geralt ile Ciri'nin hikayesini iyice araştırıp gerçekte onlara neler olduğunu belirleme girişimlerinde bulundu. 

Film ve Dizi'deEdit

Geralt z filmu.jpg

The Hexer dizisinde Geralt'ı canlandıran Michal Zebrowski

     The Hexer filminde ve dizisinde yetişkin bir Geralt rolü Michal Zebrowski tarafından canlandırıldı. Ancak genç Geralt rolü de Maciej Lagodzinski tarafından canlandırıldı. Hem dizi hem de film, daha önce yayınlanan kitaplara dayanıyordu. 

Doğal olarak Geralt , dizinin 13 bölümünde de göründü ve filmde de başroldü. 

The Witcher (PC)Edit

Geralt inv.png

Witcher 1 Geralt

"Her ikisi de canavar öldürmek için."

-Rivyalı Geralt , kendisine 2 kılıcından birini canavar, öbürünü insan öldürmek için mi kullandığı sorulduğunda 

Giriş   Edit

Witcher kitap serisinin sonunda insan olmayanların çıkardıları bir katliamda öldürülen Geralt , ilk oyunun başında ölümünden 5 yıl sonra hafızasının çoğunu yitirmiş olarak tekrar ortaya çıkmış olarak başlıyor. Dünyadaki bilinen son witcherlar tarafından kurtarılıp Kaer Morhen'e götürülüyor ve orada witcherlar ile sırlarına karşı düzenlenmiş hain bir komplo içine düşüyor.

Geralt , Kaer Morhen'e götürüldükten kısa bir süre sonra, İki büyücünün başını çektiği bilinmeyen bir organizyon tarafından kaleye bir saldırı düzenleniyor. Her ne kadar büyücülerden biri bilinmese de, Triss Merigold öbür büyücünün Savolla olduğunu biliyor. Vesemir, kale avlusunda dehşet salan 2 büyücünün ekibini ayırmak zorunda olduklarını ilan etmeden önce Geralt , saldırıyı püskürtmek için arkadaşlarına yardım ediyor ve düşmanların peşinde oldukları sırları korumak için kalenin laboratuvarına iniyorlar.

Daha sonra, Leo ve Geralt , Triss'i yaralı bir şekilde bulurlar, ardından büyücülerin laboratuvardaki formülleri ele geçirmesini önlemek amacıyla laboratuvara inerler. Witcherlar ile karşılaşan saldırganlardan biri olan Profesör, Leo'yu bir okla öldürür ve daha sonra formülleri alıp ışınlanarak kaçarlar.

Leo'nun cenaze töreni sonrası Vesemir, onlara saldıran Salamandra isimli örgüte suçlarının ödetilmesi ve çalınan witcher mutasyonu formüllerinin geri alınması amacı ile witcher diyarın farklı bölgelerine gönderir. Geralt 'a da bir zamanlar Temerya Kralı Foltest'in kızının lanetini kaldırdığı için aramaya Temerya'dan başlamasını söyler.

Geralt , esrarengiz Salamandra'yı takip eder ve bu süreçte geçmişinden birçok kişi ile tanışır. Bu onun kaybettiği hafızası üzerine eski kimliğini tekrar tanımasında fayda sağlar.  

Bölüm IEdit

Günlük Girişi     Edit

"Rivya Katliamı" başlıklı bir kitap, Beyaz Kurt olarak bilinen Geralt 'ın insan olmayanlara yönelik olan bir katliam sırasında öldürüldüğünü iddia ediyor. Katliam, Nilfgaard ile yapılan ikinci savaştan hemen sonra Rivya şehrinde gerçekleşti. Geralt ezilenleri savunmaya çalışırken öldü. Sihirbaz Triss Merigold ve Zoltan Chivay ölümüne tanık oldular. Witcherın bedeni hiç bulunamadı.

Ozan Dandelion, türkülerinde Geralt 'ın maceralarını anlatıyor. Onları okuduktan sonra Beyaz Kurt'un zamanın en iyi witcherı olduğu sonucuna varıldı. Thanedd Adası'ndaki büyücü isyanı gibi birçok tarihi olaya katıldı. Dandelion'ın şiirleri çoğunlukla Geralt 'ın canavarlara karşı yaptığı dövüşler, ünlü olduğu sayısız romantik dolaşma ve belli bir sihirbaz için olan sevgisine ayrılmıştır.

Birkaç yıl önce, Rivyalı Geralt , iş arayışında Kral Foltest'in sarayına geldi, Foltest'in kızı Adda'yı bir striga hâline getiren büyüden kurtarmak, eğer kurtulamazsa öldürmek için bir sözleşme imzaladı. Witcher, kızı büyüden kurtardı ve saraydan birinin bu büyüden sorumlu olduğunu keşfetti.  

The Witcher 2: Kralların SuikastçılarıEdit

Tw2 journal Geralt.png

Witcher 2 Geralt

"Kahrolası salak, gerçekten içeri girdi."

-Geralt , Dandelion'ın nasıl succuba'nın inine girdiğinden bahsediyordu.

Günlük GirişiEdit

Kahramanımıza bakın: Çocukken mutasyona, titiz kılıç ve sihirbazlık eğitimine maruz kaldıktan sonra insanüstü bir canavar avcısı haline geldi. Diyarı iş aramak için dolaşır, kader onun için merhametliyken o da toparlanmaya çalışırdı. O iyi biri mi? Ben öyle düşünmüyorum. İnsanlığını korumaya çalışıyor mu? Sanırım öyle.

Rivyalı Geralt , bir kere zaten öldüğü ya da en azından herkes onun öldüğünü düşündüğünü bilmeliydi. Rivya'daki katliam sırasında öldü ve daha sonra witcherların kalesini savunacağı zaman geri döndü. Ardından çalınan sırları kurtarmak için de bir yolculuğa çıkmıştı.

Scoia'tael'de yer alan bir yol boyunca, güçlü bir teşkilatı parçaladı ve Yanan Gül Şövalyeleri Efendisi'ni öldürdü. Tüm bunlar yetmezmiş gibi daha sonra Kral Foltest'e suikast girişimini engelledi ve hükümdarın en güvenilir adamlarından biri oldu. 

The Witcher 3: Vahşi AvEdit

Tw3 geralt journal.png

Üçlemenin sonuncusu, öncekiler gibi Geralt 'ın maceralarını izliyor, Witcher 2 olaylarını takip ediyor, Geralt geçmişini hatırlıyor ve yeni bir yolculuğa çıkmaya hazırlanıyor. Witcher 3'te Geralt , akrabası olarak gördüğü tek kişi olan Ciri'yi takip eden bir yolculuğa çıkıyor ve yolculuğu sırasında umursadığı insanları korumak amacıyla Vahşi Av ile karşılaşıyor. 

Yeni açık dünyada Geralt , ana görevlerin ve yan görevlerin bir kısmını tamamlama fırsatı bulacak. Ayrıca Dandelion, Vesemir gibi birçok eski dostuyla ve aşıkları olan Yennefer ile Triss Merigold'la etkileşimlere giriyor. 

Günlük Girişi Edit

(Dandelion ağzından)

Birçoğu Rivyalı Geralt ve benim (Dandelion) dostluğumuzu anlamıyor, onunla birlikte ekmek kırmaya başladığımızda, bazı küfürlü diller, boğazımı kesip bedenimi boş bir ağaca atacağını söylediler ancak ikimizde kışkırmadık. Bu bireyler kıskançlıktan konuştular, çünkü Geralt en sevgili arkadaşımdır. 

Dünyaca ünlü canavar avcısı, Kadim Dil'de Gwynbleidd olarak bilinen ya da daha genç (asil olmayan) dilde Beyaz Kurt hakkında çok şey diyebilirim. Çünkü Rivyalı Geralt olağanüstü bir bireydir. Sıkı ağızlı, içe kapanık, ancak altında taşan iyi niyetli bir deniz, iyi bir mizah ve iyi bir arkadaşlarına yardım etmek için bir dürüstlük yatıyor. 

Tevazuyu bir yana bırakarak onu tanıyan ve maceralarını en iyi bilen kişi olduğumu söyleyebilirim, onunla zor zamanlar geçirdim, bilgece tavsiyelerim, sıcak kelimelerim ve jilet zekam ile yardımcı oldum. Sonuç olarak hikayesinin hayati bir parçasıyım, hem eski hem yeni bölümlerinde. Dolayısıyla, yazdıklarımı devam ettirmek ve gelecek nesillerin menfaatleri için işlerimin ve istismarlarımın bir sonraki bölümünü yazmak görevimdir...

Taş Kalpler Genişleme PaketiEdit

Profesyonel canavar avcısı Rivyalı Geralt ile bir adım daha atın, Kimsesiz Diyarlar'ın vahşi topraklarına, Oxenfurt'un köşe ve ara sokaklarına, acımasız eşkiya kaptanı Redenyalı asil Olgierd von Everec'i yenmek için kiralanan esrarengiz ölümsüzlüğün gücüne sahip olan Ayna Ustası'yla anlaşma yapmaya tanık olun. Geralt , kalın bir hile karmaşasına yakalanırsa gizemini çözmek ve kaybolmadan ortaya çıkmak için tüm kurnazlığına ve gücüne ihtiyaç duyacaktır.

Şarap ve Kan Genişleme PaketiEdit

Rivyalı Geralt , tekrar bir yolculuğa çıkar ve Nilfgaard'ın Toussaint Bölgesi'ne gider. Burada devleti terörize eden korkunç yaratığın sırrını çözecektir. Ölü uçlara açılan patikalardan ve gizemli yerlerden geçecektir. Sadece bir witcher bu eski, kanlı bir sır gibi olan gizemi çözebilir ve hayatta kalabilir. 

The Witcher: Macera OyunuEdit

Geralt bu oyunda oynanabilen dört karakterden biridir;

  1. Geralt
  2. Triss Merigold
  3. Dandelion
  4. Yarpen Zigrin

"Canavar Avcısı - Savaşta Ölümcül" olarak bahsedilir.

Also on FANDOM

Random Wiki